تبلیغات
سحر - مطالب اردیبهشت 1390

شرایط ثبت نام مسکن مهر

نویسنده :amin p
تاریخ:دوشنبه 19 اردیبهشت 1390-07:09 ق.ظ



 
برای ثبت نام اینجا کلیک کنید

سفت کننده سینه با عصاره انار طبیعی و خاویار و ویتامین C برای کوچک کردن و همچنین جلوگیری از افتادگی سینه می باشد . طریقه مصرف : کرم را روزی 2 مرتبه روی سینه ها با پوست کاملا تمیز به صورت دورانی ماساژ دهید . این کرم برای خانمهایی که دارای سینه هایی افتاده و بیش از اندازه بزرگ هستند مناسب است تا به سینه آنها فرم مناسب داده و آن را جمع کند و بر زیبایی و جوانی آن بیافزاید. دارای مجوز از وزارت بهداشت و درمان ایران این کرم داراری مجوز از وزارت بهداشت و درمان ایران به شماره مجوز: 88/120/6/108 می باشد.



   
برخی از امکانات و قابلیتها:

کوچک کننده و فرم دهنده سینه
عصاره انار طبیعی و خاویار و ویتامین C
جلوگیری از افتادگی سینه
به سینه آنها فرم مناسب داده و آن را جمع می کند
بر زیبایی و جوانی سینه آن میافزاید.
مجوز از وزارت بهداشت و درمان ایران به شماره مجوز: 88/120/6/108



داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

سایت خود را مطابق تكنولوژی جستجوگرها طراحی كنید

نویسنده :amin p
تاریخ:یکشنبه 18 اردیبهشت 1390-07:04 ق.ظ

بسیاری از وب سایت ها هستند كه نمی توانند ترافیك كافی را برای سایت خود بدست آورند. یكی از این علت ها یك نكته ساده است: "وب سایت برای موتورهای جستجوگر بهینه نشده". در این مقاله اعمالی كه برای بهینه سازی وب سایت در برخورد با موتور های جستجو باید صورت گیرد، شرح داده می شود:

1. صفحات را مطابق میل جستجوگرها طراحی كنید:
برای یك موتور جستجو، گرافیك سایت شما یا فلش ها و كدهای جاوا اسكریپت جذابی كه ساخته اید اهمیتی ندارد. بلكه چیزی كه یك موتور جستجو نیاز دارد، روان بودن كد نوشته شده در صفحات است. منظور من نوشتن كامنت در بین تگ ها یا رعایت كردن فاصله ها نیست، بلكه استفاده از تگ هایی است كه جستجوگرها از آنها استفاده میكنند. تگ های مهم در یك صفحه وب عبارتند از: تگ title ،description ،Keywords و Alt . (این روزها بعضی از موتور های جستجو فقط از تگ Keywords برای ارائه نتایج استفاده می كنند)

چند نكته:
اگر از جدول ها برای ساخت صفحات سایتتان بهره گرفته اید، سعی كنید از كدهای ساده استفاده كنید نه از تگ های تو در توی پیچیده.
استفاده از فریم ها باعث سر گیجه موتور های جستجو می شود كه به ضرر شماست. در ضمن استفاده از فریم ها دیگر در طراحی سایت ها متداول نیست.
اگر از كدهای جاوا اسكریپت استفاده كرده اید، برای فراخوانی فایل های جاوا اسكریپت خارجی از كدهای كوتاه استفاده كنید.
استفاده از تگ Alt در تگ تصاویر موتور های جستجو را دریافتن موضوع تصاویر كمك میكند. حتماً از این تگ برای عكس ها استفاده كنید.
متن اصلی را قبل از عكس ها در صفحاتتان قرار دهید و یا حداقل عكس ها را در میان متن قرار دهید.

2. كلمات كلیدی Keywords:
استفاده از این تگ بسیار اهمیت دارد و نوع كلمات استفاده شده در آن هم مهم است. سایت wordtracker كلمات كلیدی خوبی را برای هر نوع سایتی پیشنهاد میدهد كه می توانید از آن بهره بگیرید. تعداد كلماتی كه میتوان در این تگ استفاده كرد، محدودیت خاصی ندارد. اما برای حصول نتیجه بهتر از 10 الی 15 كلمه برتر استفاده كنید.

3. محتوای سایت:
بسیاری از موتورهای جستجو از متن اصلی صفحات برای یافتن كلمات كلیدی استفاده شده در تگ keywords استفاده می كنند. پس استفاده درست از كلمات كلیدی و مطابقت آن كلمات با متن شما بسیار اهمیت دارد. كلمات اصلی متن را در تگ heading و یا bold بگذارید و یا آن را لینك كنید تا جستجوگرها به آن لغات اهیت ویژه ای دهند.

4. عنوان سایت:
تگ title یكی از مهم ترین بخش ها از دید جستجوگرهاست. عنوان صفحات نیز باید مانند كلمات كلیدی درست و مطابق متن انتخاب شود. چون گاهی موتور های جستجوگر به عناوین صفحات بیش از كلمات كلیدی اهمیت میدهند. تعداد كلماتی كه در عنوان صفحات استفاده می كنید نیز برای اینكه از حد استاندارد جستجوگرها خارج نباشد، باید حداكثر 9 كلمه باشد.

5. تگ توضیحات:
موتورهای جستجو هنگام نشان دادن نتایج جستجوی خود، اطلاعات تگ متای توضیحات هر صفحه را برای نمایش توضیحات آن سایت نمایش می دهند. بنابراین نوشتن توضیحات جذاب و درست بیننده را به سوی سایت شما جذب میكند. استاندارد تعداد كلمات این تگ 20 الی 25 كلمه می باشد.

6. گرافیك:
استفاده از عكس اگر چه زیبایی خاصی به سایت شما میدهد، اما حتی با تگ ALT نیز یك عكس به اندازه چند كلمه قدرت ندارد. چون موتورهای جستجو فقط كلمات را می شناسند و عكس ها را هم با تگ Alt آنها شناسایی می كنند. بنابراین استفاده از عكس به جای لینك و یا بجای متن از خوانایی سایت شما برای چشم های یك موتور جستجوگر می كاهد.

7. نقشه سایت:
نقشه سایت كمك بسیاری به جستكوگرها میكند تا تمام صفحات سایت شما را شناسایی كنند. ابزارهای زیادی بر روی وب هست كه نقشه سایت شما را در چند كلیك می سازد.

8. لینک های هدایتگر:
لینك هایی كه به دیگر صفحات سایت می دهید، باید ساده باشد. استفاده از منوهای pop up و فلش و مانند آن از خوانایی لینك های شما می كاهد. اگر مجبور به استفاده از لینك های پیچیده در طراحی سایت هستید، می توانید از لینك های ساده در انتهای صفحات استفاده كنید تا موتورهای جستجوگر نیز بتوانند لینك های شما را شناسایی كنند.

رعایت اصول فوق باعث می شود تا سایت شما در نتیجه جستجوی جستجوگرهای معروف رتبه بالاتری را بدست آورد.

 


داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

اسپم (Spam) چیست؟

نویسنده :amin p
تاریخ:یکشنبه 18 اردیبهشت 1390-06:50 ق.ظ

به نامه های ناخواسته ای كه جهت تبلیغات و فروش محصولات و كالاها یا گاهی به منظور ایجاد مزاحمت برای دیگران به آدرس پست الكترونی آنها فرستاده می شود، Spam می گویند و فرستنده های این نامه ها راSpammer می نامند.

Spam ها در واقع نامه های بدرد نخوری هستند كه اغلب تبلیغات تجاری می باشند و بدون این كه شما از آن اطلاعی داشته باشید، برایتان ارسال می شود. نامه های تبلیغاتی علاوه بر اشغال كردن حجم بالایی از فضای صندوق پستی، مقدار زیادی از وقت و هزینه شما را نیز صرف می كنند. توجه كنید اگر شما هنگام مراجعه به یك وب سایت درخواست اخبار را پر می كنید، در این راستا نامه هایی برای شما فرستاده می شود كه آنها را نباید با Spam اشتباه بگیرید. چرا كه این نامه ها به درخواست خودتان ارسال شده اند.
در مجموع برای مقابله با تهاجم Spam ها دو راه وجود دارد:
1) پیشگیری
2) درمان

- پیشگیری از حمله Spam ها:
بسیاری از اوقات در وب به فرم هایی برخورد می كنید كه دارنده آن صفحه از شما تقاضا می كند این فرم را پر نمایید تا در ازای آن اطلاعات بیشتر یا كاتالوگ محصولات و یا گاهی محصولات رایگان را برای شما ارسال نماید.
نكته اول: قبل از وارد كردن اطلاعات شخصی خود (از جمله email) در آن صفحه، از امنیت آن سایت مطمئن شوید. زیرا ممكن است هنگام ارسال این فرم اشخاص دیگری كه گاهی به هكرهای (Hacker) اینترنتی مشهورند، در كمین اطلاعات شما باشند و پیش از رسیدن آن فرم به وب سایت مربوطه، اطلاعات شخصی شما را بدزدند.

چگونه از اهمیت یك سایت وب مطمئن شویم؟
یكی از ساده ترین راه های كنترل امنیت، مشاهده علامتی است كه به شكل 8 (به شكل یك قفل كوچك) در قسمت پایین مرورگر وب (Internert Explorer) ظاهر می شوند. هنگام ورود به سایت های محافظ شده همیشه پیغامی مبنی بر ورود به محیط امن در IE ظاهر می شود. وقتی به یك سایت امن وارد شدیم، علامت فوق در مرورگر وب روشن می گردد. اگر دوباره این علامت را كلیك كنید، گواهینامه امنیت سایت بانام Certificate ظاهر می شود. به همین ترتیب هر زمان كه از این صفحات امن خارج شویم، پیغامی ظاهر می شود و تذكر می دهد كه از این پس نسبت به اطلاعات قابل تبادل در صفحات وب هیچ محافظی صورت نخواهد گرفت. پس بیشتر احتیاط كنید. در بعضی مواقع نیز آدرس صفحات وبی كه دارای امنیت بالایی هستند، به جای پیشوند //:http با عبارت //:https شروع می شود.

نكته دوم:
1- ممكن است كه صاحبان آن وب سایت خودشان یك Spammer باشند. بنابراین همیشه از پر كردن فرم های اطلاعات شخصی در صفحات گمنام وب به شدت پرهیز نمایید. زیرا این ترفند برای گرفتن اطلاعات شخصی از جمله Email تان می باشد.

2- آدرس خود را در اختیار سایتهای غیر مطمئن قرار ندهید:
بسیاری از اوقات سایت های تبلیغاتی فقط به Email شما نیازمندند و سایر اطلاعات شخصی شما به كارشان نمی آید. و كلیدهایی تحت عناوین Enter ،GO ،Submit و قرار می دهند تا شما با درج آدرس پست الكترونیك خود و زدن این دكمه، عضو دریافت كنندگان نامه های دایمی آنها شوید. در اینجا نیز معمولاً وعده های زیبا و جذاب در كنار این كادر شكل می گیرد تا شما را تشویق كند آدرس خود را در آن وارد كنید. توصیه می شود تا زمانیكه از امنیت و صداقت آن سایت اطلاع ندارید، آدرس خود را در اختیارش قرار ندهید.

3- گزینه های اضافی را در هنگام ساخت Email علامت نزنید:
اكثر كاربران اینترنت برای آنكه همه جا به پست الكترونیك خود دسترسی داشته باشند، از پست های وبی (Web mail) استفاده می كنند، مثلاً در سایت YAHOO یا Hotmail برای خود پست الكترونیك رایگان می سازند. برای ایجاد یك پست الكترونیك كافی است در بخش email آنها به صفحه ثبت نام (Singn Up) بروید. در صفحه ثبت نام پس از دریافت اطلاعات شخصی، گزینه هایی را تحت عنوان موضوعات مورد علاقه تان به شما نشان می دهد تا چنانچه هر یك را علامت زدید از این پس اخبار مربوط به آن تقریباً به صندوق پستی جدیدتان ارسال گردد. این نیز كمی جای تأمل دارد؛ چنانچه می توانید روزانه به صندوق پستی تان مراجعه كنید، فقط موارد مورد نیاز را علامت بزنید. اما اگر نمی توانید مرتباً محتویات پست الكترونیك را كنترل نمایید، توصیه می شود كه این گزینه ها را انتخاب نكنید. زیرا پس از چندی انبوه نامه های ارسال شده ای كه هنوز وقت خواندن آنها را نداشته اید به حجم بالایی خواهد رسید كه برای خواندن تك تك آنها به وقت زیادی نیاز خواهید داشت.

4- نام خود را در بانك اطلاعاتی جستجوی اشخاص وارد نكنید:
برخی سایت ها در اینترنت وجود دارند كه وظیفه جستجوی Email، نشانی پستی و تلفن افراد را بر عهده دارند. اصطلاحاً به این سایت ها People Search می گویند. یكی از مشهورترین سایت های جستجو People Search Yahoo با آدرس http://people.yahoo.Com می باشد. هنگامی كه فرم ثبت نام در پست الكرونیك رایگان Yahoo را پر می كنید، در انتهای آن گزینه ای مبنی بر درج نام شما در بانك اطلاعات جستجوی اشخاص وجود دارد. اگر این مورد را انتخاب نمایید، از این پس افراد به راحتی می توانند با جستجوی نام و نام خانوادگی تان آدرس Email شما را بیابند. البته این مطلب گاهی خوب است. اما چنانچه این آدرس به دست Spammer ها بیافتد، باز هم با مشكل ذكر شده، یعنی هجوم Spam ها، روبرو خواهید شد.

5- از دو آدرس Email استفاده كنید:
تعداد زیادی از كاربران برای خود بیش از یك پست الكترونیك ایجاد می كنند. در این صورت یكی از آدرس ها در اصطلاح آدرس عمومی و دیگری آدرس اختصاصی است. آدرس اختصاصی را نباید در اختیار عموم گذاشت. بهتر است این آدرس فقط به دوستان و نزدیكان مورد اعتماد داده شود. اما آدرس عمومی را می توان در اختیار همگان قرار داد. علت این مسئله آن است كه گاهی مالكین سایت های اینترنت برای در اختیار قرار دادن اطلاعات كامل تر یا حتی اجازه ورود شما به بخشهای خصوصی صفحات وب شان، از شما مشخصات اولیه تان را كه شامل Email نیز می شود، دریافت می كنند و اگر شما از پر كردن این فرم ها طفره بروید، نمی توانید به بخش های دیگر آن سایت نفوذ كنید. در چنین موقعیت هایی است كه آدرس عمومی پست الكترونیكی تان به كمك شما می آید و می توانید آن آدرس را در فرم مورد نظر درج نمایید. اكثر كاربران حرفه ای اینترنت از این شیوه استفاده می كنند تا بتوانند به راحتی در تمام نقاط وب به گشت و گذار بپردازید و آدرس Email اصلی آنها نیز مورد هجوم قرار نمی گیرد. ضمناً هر چند وقت یك بار به آدرس عمومی مراجعه كرده و تمام محتویات آن را با یك كلیك حذف و نابود می كنند!

6- در انتخاب نشانی Email خود دقت كنید:
نشانی های ساده براحتی توسط فرستندگان Spam قابل حدس زدن هستند.

7- هرچه تعداد نشانی Email های شما بیشتر باشد، Spam های بیشتری دریافت می كنید. با تعریف نشانی Email بیشتر، زحمت خود را زیاد نكنید.

فضاهای عمومی اینترنت:
عمومی ترین فضاهای اینترنت اتاق های گفتگو یا Chat Room ها هستند و تعداد زیادی از Spammer ها در این فضاهای عمومی با شما آشنا می شوند و ممكن است از این طریق به آدرس پست الكترونیكی تان دست یابند. مدیریت سایت های Chat هنگام ورود به اتاق های گفتگو برخی مشخصات را از شما می پرسند. البته این توضیحات در هر سایتی متفاوت است اما مواردی كه معمولاً سوال می شود، عبارتند از:
یك نام مستعار برای گفتگو در اتاق (Nickname)
نام و نام خانوادگی (First name _ Last name)
پست الكترونیك (Email)
سایت وب شخصی (Home Page)
معمولاً برای ورود به اتاق گفتگو فقط نام مستعار لازم است. سایر موارد الزام ندارد. با وارد كردن این مشخصات تمامی افراد حاضر در اتاق گفتگو (از جمله spammerها) به آنها دسترسی پیدا خواهند كرد. بنابراین وارد كردن نام، نام خانوادگی و Email بزرگترین بی احتیاطی است كه می توانید در اینترنت انجام دهید!

- درمان حمله Spam:
اكنون به روش های درمان می رسیم. با وجود تمام احتیاط هایی كه كاربران حرفه ای اینترنت در پیشگیری از Spam ها انجام می دهند، باز هم ممكن است گرفتار spammer های حرفه ای تر شوند. بنابراین لازم است:
مرحله اول: تشخیص Spam ها از نامه های عادی:
Spam ها سه خصوصیت مشترك دارند: 1- فرستنده آنها معمولاً یك شخص است. 2- تاریخ ارسال آنها بطور متوالی و در فواصل منظم زمانی است. 3- به طور معمول دارای موضوعات واحد یا مشابه یكدیگر هستند.
در ضمن مشخصه چهارمی را دارا می باشند. هنگام باز كردن یك نامه در صندوق پستی، مشخصاتی از جمله مبدأ From، مقصد To، موضوع Subject، دریافت كنندگان رونوشت CC یا BCC را در ابتدای نامه مشاهده می نمائید.
چنانچه نشانی پست الكترونیكی شما در مقابل To نوشته شده باشد، به احتمال زیاد این نامه یك Spam نخواهد بود. چرا كه spammer ها زحمت ارسال یك نامه مشابه به تمام دریافت كننده ها را به خود نمی دهند. اما چنانچه آدرس شما در مقابل CC یا BCC یعنی دریافت كنندگان رونوشت نامه درج شده است، می توانید آن را یك Spam محسوب نمایید، زیرا مشخص می سازد كه spammer مورد نظر، این نامه را آماده كرده و برای یك دریافت كننده ارسال و سپس رونوشت آن نامه را برای شما و شاید صدها فرد دیگر در اینترنت فرستاده باشد.
مرحله دوم: مقابله با نامه ی رسیده:
برای مقابله چند پیشنهاد می شود:
1- فیلتر كردن فرستنده: نرم افزارهای پست الكترونیك و سایت های ارایه دهنده پست های وبی امكانات برگرداندن نامه ها را به فرستنده دارند. بدان معنا كه با مشخص كردن اطلاعاتی از نامه مورد نظر، بدون آنكه آن نامه وارد صندوق پستی (Inox) شما شود یا از بین برود، برگشت می خورد. به این عملیات فیلتراسیون (Filterration) گوییم.

فیلتر كردن آدرس ها در Outlook:
در برنامه Outlook از منوی Tools و فرمان Message Rules، گزینه Mail را انتخاب نمایید. پنجره ای باز می شود كه می توانید در آن قوانینی برای نامه های رسیده تدوین كنید. این نامه رسیده چه شرطی داشته باشد؟ ... در بخش اول این پنجره با عبارت Select the conditions for your rule قرار دارد و هر یك از شروط را كه بخواهید می توانید فعال كنید. مثلاً اگر بخواهید نامه هایی را كه در Cc آنها عبارتی وجود دارد فیلتر كنید، گزینه Where the Cc Line contains people را انتخاب می كنید.
در قسمت دوم Select the Action for your rule نوع عملیاتی كه در فیلتراسیون انجام می شود، قابل تنظیم است؛ مثلاً این برای حذف آن نامه كافی است، عبارت Delete it را فعال نمایید.
در بخش سوم Rule Description سایر تنظیمات مربوط به شرط قابل تعیین است. در قسمت آخر Name of the rule می توانید نام خاصی را برای این فیلتر تعیین كنید.
روش دیگر زمانی قابل اجرا است كه آدرس فرستنده های spam را می دانید. در این صورت از منوی Tools و فرمان Message rules گزینه Blocked Senders List را انتخاب نمایید. در پنجره باز شده دكمه Add را بزنید. حال می توانید آدرس Email فرستنده ای كه با spam های خود شما را كلافه كرده است، بدهید و خود را راحت كنید.

فیلتر كردن آدرس ها در پست های الكترونیكی وبی:
در محیط Email های رایگان وب مانند Yahoo و Hotmail نیز امكان فیلتراسیون وجود دارد. در این موارد باید روی گزینه Options كلیك كرده و بخش فیلتر ها را انتخاب نمایید.

2- پاسخ ندادن: یكی از بهترین روش های خلاص از spam ها پاسخ ندادن به آنهاست. معمولاً Spammer ها دارای سیستم های مكانیزه ای جهت ارسال مداوم Email هستند. چنانچه در مدت زمان مشخصی یكی از دریافت كننده ها در قبال نامه های فرستاده شده پاسخی ارسال نكند یا به سایت های معرفی شده در spam سر نزند، خود به خود آدرس او از لیست دریافت كننده های spam حذف خواهد شد. این بدان جهت است كه ارسال كننده های spam به این نتیجه خواهند رسید كه این آدرس یا حقیقی نیست و یا صاحب آن مدتهاست كه فراموشش كرده است. بنابراین ارسال نامه به آن هیچ سودی برای Spammer نخواهند داشت. اما spammer ها از ترفند زیركانه ای استفاده می كنند. آنها در انتهای نامه عبارتی را بر این مضمون می نویسند:
«چنانچه می خواهید از لیست دریافت كننده های ما خارج شوید، اینجا را كلیك كنید» كه با عباراتی مانند Unsubscribe یا Unsubscribe me یا Remove me و ... همراه است.
بسیاری از كاربران روی این لینك ها به وعده فوق اطمینان می كنند. اما در واقع این اتصال به سرویس دهنده spam موجبات اطمینان Spammer را از حضور همیشه در صحنه شما در صندوق پستی تان كامل می كند. بنابراین به جای اینكه ارسال نامه ها قطع شود، بر تعداد آنها افزوده خواهد شد. پس هرگز به نامه های spam پاسخ ندهید.
3- گزارش كردن به سرویس دهنده Email: هر كاربر پست الكترونیك، از جمله Spammer ها، از یك سرویس دهنده Email برای ارسال و دریافت نامه ها استفاده می شود.
در حالت عمومی یك آدرس Email به صورت Username@server شناخته می شود. نام سرویس دهنده بعد از علامت @ قرار دارد و عبارت قبل از @ نشاندهنده نام كاربر. همه سرویس دهنده های پست الكترونیك مدیر یا اداره كننده ای دارند كه می توانند جریانات رخ داده را در سرویس دهنده را به آنها گزارش دهد.
به طور مثال اگر Spammer دارای آدرس پست الكترونیك Murad@sol.com باشد، می توانید یك نامه محترمانه برای مدیریت پست الكترونیك او كه با یكی از آدرس های Support@sol.com یا Murad را برای او گزارش كنید. معمولاً در این شرایط مدیریت سرویس دهنده به آن كاربر اخطار كرده و در موارد بعد او را تنبیه یا Account او را قطع خواهد كرد.

این قسمت برای كسانی است كه به مقاله بالا توجه و علاقه ای ندارند. دراین قسمت 9 روش برای دریافت Spam از اینترنت پیشنهاد می گردد. اگر تاكنون Spam نداشته اید، منتظر آن باشید و اگر مزه Spam را چشیده اید، مزه آن را بیشتر و بیشتر خواهید چشید.
1- آدرس ایمیل خود را در یك وب سایت پرترافیك قرار دهید.
2- در یوزنت پیام بفرستید. (یا به یك پیام Reply بزنید)
3- پیام خود را در یك گروه مباحثه عمومی وبی ارسال كنید.
4- آدرس ایمیل خود را در وب سایتی ثبت كنید كه آدرس ها را به فروش می رساند.
5- در یك سایت هرزه نگاری عضو شوید.
6- برنامه های حاوی لینك، Reply كنید یا روی لینك آنها لینك كنید.
7- در آدرس خود از نامی استفاده كنید كه به آسانی قابل حدس زدن باشد.
8- یك نام دامنه ثبت كنید.
9- آدرس ایمیل خود را در یك اتاق گفت و گو افشا كنید.
به كار بستن این 9 روش، دریافت بیش تر و بیش تر Spam ها را برای شما تضمین می كند.  


داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

تولد ویندوز 8 در تابستان 2012

نویسنده :amin p
تاریخ:یکشنبه 18 اردیبهشت 1390-06:30 ق.ظ

در شرایطی که هنوز بخش وسیعی از دنیا باید از نسخه های ویندوز "ایکس. پی" و "ویندوز ویستا" به نسخه "ویندوز 7" برسند، مایکروسافت تصمیم گرفت سیستم عامل جدید "ویندوز 8" را عرضه کند.

با توجه به اینکه ویندوز 7 تنها 17 ماه قبل عرضه شد باید از خود پرسید که دلیل این شتابزدگی شرکت ردموند در عرضه ویندوز 8 چیست؟

پاسخ این سئوال بسیار ساده است: تبلت ها ( رایانه های لوحی) و تلفن های همراه هوشمند. درحقیقت، مایکروسافت می خواهد در این بخش پس از اپل و گوگل حرفی برای گفتن داشته باشد.

به گفته تحلیلگران، نسخه ای که مایکروسافت در تابستان سال آینده عرضه می کند یک نسخه بتا است.

ویندوز 8 برای سازگاری با معماری ARM (معماری ویژه دنیای دیجیتال) طراحی شده است. این معماری به خاطر کم مصرف بودن در بسیاری از تلفن های همراه و تبلت ها استفاده می شود.

این درحالی است که تمام نسخه های پیشین سیستم عامل مایکروسافت برای دستگاه هایی طراحی شده بودند که از ریزپردازشگرهای سازگار با سکوی x86 که توسط اینتل و یا AMD ساخته می شدند استفاده می کردند.

شرکت ردموند هچنین می خواهد کاربران نسخه های قدیمی ویندوز را به ترک این سیستم عامل ها متقاعد کنند.

به اعتقاد Net Applications ، شرکت متخصص در تحقیقات بازار، 58 درصد از رایانه های شخصی در دنیا هنوز از ویندوز "ایکس. پی" که در سال 2001 عرضه شد استفاده می کنند درحالی که تنها 11 درصد از آنها کاربر ویندوز ویستا هستند که در سال 2005 به بازار راه یافت.

براساس گزارش وب نیوز، تحلیلگران پیش بینی می کنند که ویندوز 8 تا سه ماهه مالی نخست سال 2012 به عرضه تجاری می رسد.

ویندوز 8 در واقع نسخه 6.2 سیستم عامل مایکروسافت است. پس از ویندوز 3.1، شرکت بیل گیتس سیاست شماره گذاری نسخه های ویندوز را ترک کرد و سیستم عامل های خود را به روش دیگری نامگذاری کرد.

به این ترتیب، ویندوز 95 نسخه 4، ویندوز 98 نسخه 4.1، ویندوز 2000، نسخه 5 و ویندوز "ایکس. پی" نسخه به روز شده نسخه 5 است. درحالی که ویندوز ویستا نسخه 6 و ویندوز 7 نسخه 6.1 سیستم عامل مایکروسافت است.

"صفحه نمایش نگاره سازی پیشرفته"، حمایت سه بعدی، تشخیص چهره و فروشگاه برنامه های جانبی از دیگر ویژگی های ویندوز 8 به شمار می روند که همه آنها از جمله خصایص مشخصه سیستم عامل های ویژه تبلت ها هستند.  


داغ کن - کلوب دات کام
نظرات()